Møte i Bømlo sjømannsforening 9 april Langevåg Bygdatun.

Author:

36 Medlemmer stilte, foredragshaldar for kvelden var Eivind Eidesvik frå Caiano.

Eivin fortalde litt om oppveksten til faren og brørne ved nothuset i Eidesvik, og tida etter 1965, då Lauritz Eidesvik og far hans Kristian, samt nokre investorer kjøpte kvalbåten Thorbris bygget i 1950 Smith’s Dock Co. Ltd, South Bank, Middlesbrough, England, fra disponent Thor Dahl i Sandefjord, og bygde den om til Ringnotsnurperen Bømmeløy. Og dei påfølgende åra med fiskeri og nybygget Bømmeløy frå Smedvik mek. Verkstad på 168 fot,  lastekapasiteten var på bortimot 10 000 hl, med 1750 hk. Forlenget i  til 204.6 fot, 66,2 meter, og lastekapasitet på over 15 000 hl råstoff. Båten vart ein pengemaskin for eigerane, fram til den vart delvis solgt til Drønen havfiske i 1988, og gav grunnlaget for å starte opp med rederiet Eidesvik AS som spesialiserte seg innan ofshore virksomhet, med supply skip, seismic, standby og seinare store konstruksjonsskip. Det første stby. fartøyet var den ombygde snurparen Vestholm i 1975, og i 1976 samarbeidet med Geoteam og fartøyet Geo Boy. Første AHTS fartøyet var Viking Boy kjøpt i 1978, med det påfølgende nybygget Viking Girl i 1982, seinare ekspanderte rederiet veldig, og i 1997 skilde Kristian og Lauritz lag, der Lauritz fortsatte videre med Eidesvik Ofshore, medan Kristian tok over difta av eiendommer og eierandeler i andre rederi, under det vi i dag kjenner som «CAIANO konsernet». Dei har i dag ca 3000 ansatte, med ein omsetning i 2023 på 5 940 000 000 Kr, og ein eigenkapital på 3 882 000 000 kr. Caiano eier og drifter i dag 16 hoteller, 140 skip, 130 000 kvadratmeter næringseiendommer og 560 000 kvm. Havneområder, dei er også involvert i kveite oppdrett og har eierinteresser i veldig mykje både lokalt og internationalt.

Etter foredraget var det kaffi, med rundstykker, loddsalg og utlodning.

Sekretør.

Normann Larsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *